اگر شما مدیر یک وبسایت وردپرسی هستید، به احتمال زیاد برایتان پیش آمده است که بخواهید کش وردپرس خود را پاک کنید؛ به طور کلی، روش های زیادی برای انجام این کار قرار دارد اما در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین روش پاک کردن کش وردپرس بپردازیم.

کش یا همان حافظه پنهان در اکثر موارد مفید است و باعث افزایش سرعت سایت خواهد شد؛ اما در برخی شرایط مانند عدم نمایش تغییرات محتوا در سایت به کاربرانی که کش سایت را در گوشی خود دارند، باید اقدام به پاک کردن کش وردپرس کرد.

چگونه کش وردپرس خود را پاک کنیم؟

برای پاک کردن کش وردپرس، ابتدا باید کش مرورگر خود را پاک کنیم؛ برای انجام این کار، در سه نقطه یا همان منوی بالای صفحه سمت راست مرورگر کلیک کنید.

سپس More Tools را بزنید و به Clear Browsing Data بروید؛ سپس صفحه ای مقابل شما نمایش داده می شود که می توانید به راحتی کش مرورگر خود را پاک کنید.

در مرحله بعد، باید کش وردپرس را در افزونه کش وردپرس پاک کنید؛ شما این کار را می توانید با کمک افزونه هایی مانند WP Rocket، WP Super Cache و W3 Total Cache پاک کنید. کار کردن با این 3 افزونه بسیار راحت است و دکمه ای مربوط به پاک کردن کش در آن ها نمایش داده می شود.

سپس باید کش وردپرسی که توسط هاستینگ به شما ارائه شده است را پاک کنید؛ این کار را می توانید با استفاده از خدماتی که شرکت های وردپرسی همچون WP Engine، Bluehost و SiteGround می دهند، انجام دهید. روش کار در این شرکت ها هم کاملا مشخص است و به نوعی رابط کاربری ساده ای دارند.

در مرحله بعدی باید کش وردپرس برای سایت هایی که از فایروال بهره می گیرند را پاک کنید؛ اگر شما هم از برنامه فایروال Sucuri استفاده می کنید، برای پاک کردن کش وردپرس به منوی Sucuri و سپس WAF بروید.

در آن جا گزینه ای آبی رنگ با نام Clear Cache را خواهید دید که برای پاک کردن کش باید بر روی آن بزنید؛ به همین راحتی کش وردپرس برای سایت هایی که از فایروال استفاده می کنند پاک خواهد شد.

جمع بندی نهایی

در این مقاله سعی کردیم بهترین راه پاک کردن کش وردپرس را به شما بگوییم؛ ابزار ها و افزونه هایی که در بالا معرفی کردیم، کاملا تست شده هستند و به راحتی می توانید از آن ها برای پاک کردن کش وردپرس استفاده کنید.