جاروبرقی یکی از با ارزش ترین ابزارها محسوب می شود، به خصوص اگر فضای داخلی خانه شما کثیف و پر از گرد و غبار باشد.

اگر بدانیم جاروبرقی چگونه کار می کند، به راحتی می توانیم در صورت خرابی آن را تعمیر کنیم

جاروبرقی متشکل از یک موتور فعال الکتریکی است که شروع به کار می کند، موتور یک فن را به حرکت در می آورد که فشار هوا را در جاروبرقی کاهش می دهد و یک خلاء کوچک ایجاد می کند. در نتیجه، فشار هوای بیرون، هوای داخل را مجبور می‌کند تا از طریق لوله در جاروبرقی حرکت کند.

هنگامی که هوا وارد جاروبرقی می شود، فیلتر گرد و غبار و آلودگی را از هوا جدا می کند. جاروبرقی ها فیلترهای مختلفی دارند. اکثر جاروبرقی ها دارای یک کیسه پارچه یا کاغذ مخصوص هستند که اجازه عبور هوا را می دهد، اما بیشتر گرد و غبار و کثیفی نمی تواند از آن عبور کند و در نتیجه در آن جمع می شود.

در برخی از جاروبرقی ها از ظرف مخصوصی به نام کپسول استفاده می شود که هوای مکش به سرعت همراه با زباله ها به گردش در می آید و زمانی که گرد و غبار به دیواره برخورد می کند، پایین می افتد و در ته کپسول جمع می شود. هوای پاک تقریباً از بالا هدایت می شود.

در برخی دیگر از جاروبرقی ها از آب برای نظافت و شستشو استفاده می شود که در این صورت گرد و غبار در ذرات آب محبوس می شود. از آنجایی که ذرات آب سنگین تر از هوا هستند، وقتی به جاروبرقی نزدیک می شوند، داخل ظرف می افتند.

در موتور وکیوم استاندارد، یک فن در پایین وجود دارد که مکش هوا را ایجاد می کند. وقتی هوا وارد می شود به سمت موتور هدایت نمی شود و از طریق دهانه های جانبی به بیرون منتقل می شود. بنابراین در این مدل ها از فن دیگری برای خنک سازی موتور استفاده می شود.

یک جاروبرقی در نمایندگی تعمیر جاروبرقی بوش ممکن است مانند یک ماشین پیچیده به نظر برسد، اما یک جاروبرقی معمولی در واقع شش جزء اصلی است:


نازل های تمیز کننده ممکن است ابزارهای مختلفی داشته باشند

پورت خروجی

ماشین الکتریکی

هنر

یک کیسه با سوراخ

مکانی که تمامی اجزای ذکر شده در آن قرار دارند.

جاروبرقی چگونه کار می کند؟

هنگامی که جاروبرقی را به برق وصل می کنید و آن را روشن می کنید:

1. نیروی الکتریکی موتور را به حرکت در می آورد. به موتور یک فن با تیغه خمیده (مانند موتور هواپیما) متصل می شود.

2. با چرخش پره های فن، هوا را به سمت خروجی فشار می دهند.

3. با حرکت ذرات هوا به سمت جلو، چگالی ذرات (و در نتیجه فشار هوا) در جلوی فن افزایش و در پشت فن کاهش می یابد.

افت فشار پشت پنکه با افت فشار پشت نی هنگام چشیدن نوشیدنی برابر است. سطح فشار پشت فن در مقایسه با هوای خارج از فیلتر (تهویه مطبوع) کاهش می یابد. این باعث جذب و فضای خالی در فیلتر می شود. هوای محیط از طریق درگاه ورودی به سمت خلاء حرکت می کند زیرا فشار هوای داخل پاک کننده کمتر از فشار بیرونی است.

هنگامی که فن در حال حرکت است، دریچه خلاء باز می ماند و جریان ثابتی از هوا از طریق درگاه ورودی وارد شده و از خروجی پورت خارج می شود. اما چگونه جریان هوا کثیفی و کثیفی را از روی فرش ها و پرده ها پاک می کند؟ کلید اصطکاک است.

آن کثیفی و کثیفی به یک کیسه تمیز کننده منتقل می شود (این کیسه می تواند یک کیسه پارچه ای یا یک کیسه کاغذی یکبار مصرف داخل یک کیسه پارچه ای باشد).

هوای تازه هم از پشت ماشین می آید. به یاد داشته باشید که هوای خروجی گرمتر از هوای ورودی است زیرا گرمای زیادی را از موتور الکتریکی جذب می کند. برای استفاده از خدمات پس از فروش بوش با ما تماس بگیرید.