محققان دانشگاه نورث وسترن در میشیگان میگویند کلیک آزمایش خونی را ابداع کردهاند که به کمک آن میتوان افسردگی را تشخیص داد. طلاق مطمئناً زندگی خانواده شما را تغییر خواهد داد و آن شرایطی که قبلاً برای فرزندان طبیعی تلقی میشد، دیگر طبیعی نیست. شاید برای خیلی ازافراد رفتن پیش روانشناس دشوار باشد اما باید بدانیم که انتخاب یک روانشناس درست می تواند تغییر بسیار مطلوبی در زندگیمان داشته باشد. والدین با تغییر نگرش خود به کنکور میتوانند تا حد زیادی از افسردگی دوران کنکور پیشگیری کنند. حالا باید بدانیم که با استرس بعد از کنکور چه کنیم. در پاسخ به سوال افسردگی چیست باید اظهار داشت که هرکسی گهگاه تجربه حالت غم را داشته است. بسیاری از مطالعات نشان میدهد موثرترین روش، درمان شناختی رفتاری بوده که الگوهای تفکر مشکلدار را با یا بدون استفاده از داروهای ضدافسردگی مشخص کرده و سعی در اصلاح آن میکند. شواهدی موجود است که نشان میدهد اگرچه افسردگی بسیار دردناک است، ولی دارای هدف مثبتی است. افسردگی در کودکان نیز بسیار متداول است.

این نوع افسردگی که به آن اختلال عاطفی فصلی یا SAD نیز میگویند به دلیل تغییرات نور و دما در فصول سال اتفاق میافتد. ضربه روحی، از دست دادن عزیزی، یک رابطه دشوار و یا هر موقعیت استرسزای دیگر که توان مقابله با آن وجود نداشته باشد، ممکن است باعث ایجاد این اختلال گردد. هدف این است تا نوجوانان یاد بگیرند که بین افکار، احساسات و رفتار رابطه معناداری وجود دارد. در این دوران نوجوانان با مسائلی چون در رابطه با جنس مخالف، ادامه تحصیل، سربازی رفتن، ضربههای روحی و روانی، اختلاف با خانواده و… یکی از اختلالهای روحی و روانی که این روزها گریبانگیر بسیاری از افراد شده افسردگی است. طلاق همیشه برای خانوادهها آشفتگی تلخی به همراه داشته است و متأسفانه کودکان بیشترین آسیب را از این جداییها میبینند. علائم و نشانه های افسردگی را همیشه نمیتوان بهراحتی تشخیص داد. تحقیق داکتر ردی و همکارانش بر روی انسان نشان داد از میان این ۲۶ مولکول، ۹ مولکول در مبتلایان به افسردگی بالاتر از افراد سالم است. با این حال بویژه در یکی دو سال گذشته جستجوی محققان برای یافتن نشانههای ژنتیکی و مولکولی در مبتلایان به نتایج بیسابقهای در زمینه بیماریهای روانپزشکی از جمله افسردگی و اسکیزوفرنی رسیده و در نگرش به این بیماریها تحولی اساسی ایجاد کرده است.

ممکن است در ابتدا علائم این افسردگی خفیف باشد اما در صورتی که درمان نشود و نسبت به آن بی توجه باشید، میتواند با شدت یافتن به یک مشکل اساسی تبدیل شود. افزایش تعداد ابزار در دسترس برای درمان افسردگی و یافتن ابزاری که عوارض جانبی کمتری دارند، موضوع بسیار مهمی است. این داروها اغلب برای درمان شرایط مشابه استفاده می شوند. به گزارش بی بی سی، دکتر ردی می گوید چون عقیده داشتم افسردگی هم مثل بیماری های دیگر است با تحقیق بر روی حیوانات مولکولهایی را که وجود آنها در خون نشانه افسردگی باشد شناسایی کردم و بعد به دنبال مولکول های مشابه در انسان گشتم. بعضی داروها، همانند برخی شرایط پزشکی مانند عفونتهای ویروسی یا اختلال تیرویید میتواند نشانههایی مشابه با افسردگی را ایجاد نماید و بهتر است از آنها جلوگیری شود. در دنیای امروز که منابع و اشخاص زیادی بهعنوان مشاور و درمانگر کنار ما هستند تا با مشکلات و بیمارهای خود مبارزه کنیم و مسائل مختلف را حل کنیم، کمتر کسی است که نام فرهنگ هلاکویی را نشنیده باشد. همچنین، ارتباط اجتماعی بهعنوان راهی برای مبارزه با احساس انزوا که تحتتاثیر افسردگی ایجاد میشود، ارزشمند است.

این بیماری یک اختلال پیچیده است که بسیاری از سیستمهای بدن شامل سیستم ایمنی را چه بهعنوان نتیجه و یا علت، درگیر خود مینماید. اختلال خواب اگه جدی گرفته نشه، سلامت جسم و روان رو درگیر میکنه. من اسم برخی از افراد رو که تازه میدیدم رو نمیتونستم حفظ کنم . افسردگی همراه با خود روشهای تفکری بهمراه دارد که افراد را مجبور میکند به مشکلات خود بهجهت حل و فصل آنها تمرکز کنند. این تست را که در "هر آزمایشگاهی" میتوان انجام داد و در واقع اندازهگیری ۹ مولکول RNA در خون است. بنابراین پاسخ قطعی برای پرسش چه چیزهایی باعث افسردگی می شود نمی توان داد. اما برای درمان افسردگی های محیطی ( که بیشترین نوع افسردگی کودکان را شامل می شود ) ساختن فضایی دوستانه و صمیمانه ، فضایی که کودک در آن احساس کند همه دوستش دارند و نیازهایش را به موقع و به جا برآورده می کنند ، از مهمترین عوامل است. او بیان میدارد: «برای افراد مبتلا به هر دو بیماری (اضطراب و افسردگی)، انجام یک ارزیابی مناسب برای جلوگیری از اختلال دوقطبی(درمان اختلال دوقطبی) بسیار مهم است.» بیماری اختلال دوقطبی، وضعیتی است که احساسات میتوانند از سطوح بسیار پایین و بسیار بالایی از حالت شیدایی و افسردگی نوسان داشته باشند که نسبت به اختلال اضطرابی به همراه افسردگی بسیار متفاوت است.

هرساله، چیزی حدود ۱۵ میلیون آمریکایی با مشکل افسردگی دست به گریبان میشوند، بیماریای که به اشکال مختلف ازجمله حالت افسردگی عمده، افسردگی فصلی، اختلال افسردگی مزمن یا دیستایمی و همچنین اختلال دوقطبی بروز میکند. به دلیل اینکه این اختلال سبب از بین رفتن انگیزه در افراد میشود، اینکه یک عضو خانواده و یا یک دوست بهطور منظم شخص دچار افسردگی را برای پیادهروی بیرون ببرد، میتواند بسیار موثر باشد. کسانی که دوست یا خانواده ندارند که بتوانند از آنها حمایت کنند. آنها همچنین میترسند اکنون که والدین یکدیگر را دوست ندارند، آیا ممکن است آنها نیز مورد محبت و دوست داشته شدن از طرف والدینشان قرار نگیرند؟ تشخیص نوع اختلال و شدت افسردگی باید توسط درمانگر انجام شود زیرا فقط این فرد از دانش و آگاهی لازم در مورد بیماریهای روانی برخوردار است، آکسون بهترین کلینیک اعصاب و روان نیز با درمانگران متخصص در حوزه درمان انواع بیماریهای روانی فعالیت میکند، روانپزشک و روانشناس حاضر در کلینیک در زمینه تشخیص و درمان اختلالات روانی افرادی حرفهای و متعهد هستند. به گفته دکتر بری گارفینکل، روانپزشک کودک و نوجوان، “افسردگی کودک زیر ۷ سال آن قدر کم است که اغلب با مشکلات دیگر اشتباه گرفته می شود”. افسردگی بیماریای است که افراد را در سطح جهان بهطور فزایندهای دچار مشکلات نموده و مانعی در زمینه تمرکز، انگیزش و بسیاری دیگر از عملکردهای روزانه شخص میباشد.

البته، این بیماری هم حالت روحی و افکار شخص را و هم جسم او را درگیر میکند و سبب ایجاد مشکل برای فرد درگیر آن و اطرافیانی که با او در تماس هستند، میگردد. وقتی تست علائم افسردگی امتیازدهی میشود، به هر پاسخ او ارزشی بین ۰ تا ۳ داده میشود و در نهایت جمع امتیازات فرد با کلید تست مقایسه میشود تا شدت افسردگی او تعیین شود. در حالیکه بیشتر کودکان در نهایت با تغییرات سازگار میشوند، برخی از کودکان هستند که هرگز بهطور کامل با تغییرات سازگار نمیشوند. پدر و مادر دیگر باهم در یک اتاق نمیخوابند و زیر یک سقف بیدار نمیشوند. سرترالین در مقایسه با دیگر داروهای ضدافسردگی، دارای مزایایی مانند عدم اثر بر روی مهار مونوآمین اکسیداز (MAO) و عدم اثر بر روی پاسخ به تحریکات و تغییرات دمای بدن است. باید به این مسئله توجه کرد که افسردگی نوعی بیماری مزمن پیش رونده است که در صورت عدم درمان تشدید میشود در حالی که احساس غم معمولا در اثر از دست دادن عزیزان، محرومیت، شکست فردی و … یک نوجوان ممکن است بر اثر تحلیلهایی که انجام میدهد، یکی از والدین را مقصر اصلی طلاق بداند.

شما در این نوع اختلال علائمی همچون غمگینی، کمارزشی یا بیارزشی را حداقل به مدت دو هفته احساس میکنید. بسیاری تحقیقات نشان دادهاند که رواندرمانی شناختی رفتاری به تنهایی یا همراه با درمان دارویی بسیار موثر است. افسردگی، حتی موارد خیلی حاد آن، اختلالی کاملاً قابل درمان است. با این وجود، کودکان هنگام طلاق مسائل کاملاً جدیدی را تجربه بهترین روانشناس در تهران میکنند. همانطور که میتوانید تصور کنید، کودکان در طول سال اول طلاق بیشترین بیقراری را دارند و این موضوع میتواند برای آنها منجر به تجربه خشم، اضطراب، پریشانی و رهاشدگی شود. یکی از اولین اولویت های دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری هنگام انتخاب مشاور تحصیل ، توجه به این موضوع هست. متأسفانه، بعضی از کودکان ممکن است در بزرگسالی بار ذهنی و آسیبهای ناشی از طلاق در سنین پایین را بهخوبی تحمل نکنند و این موضوع منجر به اختلالات جدی در آنها شود. وقتی کسی میگوید احساس افسردگی میکند، فهمیدن اینکه چه عواملی به ما کمک میکند تا خلق و خوی پایین را از افسردگی بالینی تشخیص دهیم مفید است.

به یاد داشته باشید که کمک گرفتن شرمآور نیست. یادتون باشه اگر والدین در سلامت روحی و جسمی باشند، بهتر می تونند به کودک خودشون کمک کنند. افراد دارای شخصیت افسرده ممکن است بسیار خود انتقادگر یا خود تنبیه گر باشند، استانداردهای غیرواقع بینانه برای خود در نظر م ی­گیرند و زمانی که مرتکب اشتباه م ی­شوند خود را سزنش می­کنند. اگر والدین افسرده باشند، آیا کودکان افسرده می شوند؟ اگر کودک یا نوجوان شما رفتارهایی انجام می دهد که باعث نگرانی شما در مورد امنیت فوری آنها می شود - مانند بحث در مورد برنامه های خودکشی یا سایر اشکال آسیب رساندن به خود - فورا آنها را به نزدیکترین اورژانس ببرید. مدیریت و بهبود اختلال افسردگی در دانش آموزان کار دشواری است به خصوص اگر دانش آموز تحت حمایت والدین خود نبوده باشد در این صورت نه اینکه نتواند فرد را مدیریت کرد بلکه این کار مقداری دشوارتر است زیرا فرد توانایی تشخیص درست و نادرست را ندارد و نمیتواند آن دو را از یکدیگر تمییز دهد. نوجوانان احتمالاً بیشترین ضربه را خواهند دید.

در عوض، احتمالاً این مسئله نتیجه ترکیب عوامل ژنتیکی، بیوشیمیایی، محیطی و روانی میباشد. برخی از انواع افسردگی احتمال بیشتری دارد که به نسلهای بعدی یک خانواده منتقل شود که ممکن است برخی آسیبپذیریهای ژنتیکی سبب این اختلال گردد. حتی در موارد بسیار حاد آن، افسردگی بسیار قابل درمان است. پس از توضیح علائم و نشانه های افسردگی نوبت به نحوه درمان افسردگی می رسد. با این حال بسیاری از بیماران ممکن است قادر نباشند حالات خود را بخوبی توصیف کنند یا ممکن است در درک سوالها دچار مشکل باشند. ممکن است فرزندتان نتواند با کلمات، افسردگیش را توضیح دهد. برای این تحقیق ۳۲ بیمار ۱۲ تا ۷۹ ساله مبتلا به افسردگی را با ۳۲ فرد سالم در همان گروه سنی مقایسه کردند و دیدند ۹ مولکول مختلف در خون این افراد متفاوت است. بیمار دائماً در حال انتقاد از خود و مقصر دانستن خود در تمامی اتفاقات زندگیاش است. دکتر باید درباره مصرفالکل و موادمخدر و همچنین اینکه بیمار تفکراتی در مورد مرگ یا خودکشی دارد یا نه، سوالبپرسد. درک اینکه چرا اکنون باید زندگی و وسایل خود را بین دو خانه تقسیم کنند.